Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(4)
Placówka
ZWM 5 (W45)
(2)
Koński Jar 10 (W109)
(2)
Nugat 4 (W112)
(3)
Braci Wagów 1 (W127)
(3)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(1)
Dembowskiego 12 (W131)
(1)
Kłobucka 14 (W135)
(2)
K.E.N. 21 (W139)
(3)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(3)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(7)
Barwna 8 (BD9)
(1)
Kłobucka 14 (BD37)
(2)
Na Uboczu 2 (BD60)
(1)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(4)
Autor
Krzysztofek, Kazimierz (1945- )
(2)
Lipiński, Andrzej (tłumacz)
(2)
Spitzer, Manfred (1958- )
(2)
Bernatowicz, Małgorzata
(1)
Berrebi, Mickaël
(1)
Bogunia-Borowska, Małgorzata
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
D'Andrade, Hugh (1968- )
(1)
Domański, Henryk (1952- )
(1)
Eriksen, Thomas Hylland (1962- )
(1)
Filiciak, Mirosław (1976- )
(1)
French, Nigel
(1)
Genev, Simeon
(1)
Gleick, James (1954- )
(1)
Gołębiewski, Łukasz (1971- )
(1)
Grabowska, Marta (1948- )
(1)
Haber, Lesław Henryk (1943)
(1)
Hupa, Albert
(1)
Jedliński, Jakub (1977- )
(1)
Juza Marta
(1)
Keen, Andrew
(1)
Kurczewski, Jacek (1943- )
(1)
Legrand, Jacques (1940- )
(1)
Lorenzi, Jean-Hervé
(1)
Mazur, Dawid (informatyka)
(1)
Niezgoda, Marian (1943- )
(1)
Nowakowska, Justyna (tłumaczka)
(1)
Oleś, Robert
(1)
Podgórski, Michał (socjolog)
(1)
Siciński, Andrzej (1924-2006)
(1)
Siwek, Grzegorz
(1)
Sokół, Grzegorz
(1)
Tchernia, Pierre
(1)
Tomanek, Paweł (1980- )
(1)
Topolska-Ghariani, Katarzyna
(1)
Wallis, Aleksander (1930-1984)
(1)
Wellins, Mike (1965- )
(1)
Wojnach, Andrzej
(1)
Żarowska-Mazur, Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Francja
(1)
Język
polski
(18)
francuski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Filmowcy
(1)
Montażyści
(1)
Młodzież
(1)
Reżyserzy
(1)
Twórcy gier
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Internet
(6)
Socjologia kultury
(6)
Multimedia
(4)
Kultura informacyjna
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Cyberkultura
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Mózg
(2)
Struktura społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
After Effects
(1)
Aktorzy
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Artyści
(1)
Czas
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Film
(1)
Filmowcy
(1)
Globalizacja
(1)
Gracze
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
Imprezy filmowe
(1)
Informacja
(1)
Informatyzacja
(1)
Kina
(1)
Kompozycja (sztuki plastyczne)
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkursy i festiwale filmowe
(1)
Książka
(1)
Książki elektroniczne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Ludność
(1)
Metodologia
(1)
Miasta
(1)
Montaż filmowy
(1)
Nagrody filmowe
(1)
Nauka
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(1)
Projekty
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo globalne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Styl życia
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka komputerowa
(1)
Telepraca
(1)
Typografia
(1)
Wiedza
(1)
Wybory prezydenckie
(1)
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania: • czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom? • o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury? • jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji? Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania. Pozycja skierowana przede wszystkim do: • zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i informatyka; • pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi; • graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby. Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Film animowany
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Kultura i sztuka
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informacja i gwar : o miejskim centrum / Aleksander Wallis. - Warszawa : PIW, 1979. - 196, [3] s. ; 19 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej / PIW)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informacja : bit, wszechświat, rewolucja / James Gleick ; tłumaczenie Grzegorz Siwek. - Wydanie I. - Kraków : Znak, 2012. - 462, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
Tytuł oryginału: The information : a history, a theory, a flood.
Każda epoka ma swoją cechę szczególną. Żyjemy w wieku "informacji", tak jak nasi przodkowie żyli w wieku "pary", "żelaza" czy choćby "kamienia łupanego". Czym właściwie jest "informacja"? Na to pytanie odpowiada znany popularyzator nauki i autor bestsellerów James Gleick. Jego najnowsza książka to rewolucyjna lektura, która pozwala zupełnie inaczej spojrzeć na współczesny świat. "Informacja" to podróż przez wieki sięgająca najdawniejszych czasów, kiedy każda myśl odchodziła w zapomnienie równie szybko, jak się rodziła. Gleick prowadzi czytelnika od pierwszych systemów komunikacyjnych, takich jak tam-tamy, aż do współczesności, kiedy wszyscy bezwiednie staliśmy się ekspertami od wszystkiego, a problemem nie jest brak informacji, ale jej nadmiar. Przybliża sylwetki częstokroć zapomnianych geniuszy i wizjonerów odpowiedzialnych za to, jak rozumiemy dzisiaj informację i jak się nią posługujemy. Każda informacja może zmienić Twój punkt widzenia. Ta Informacja odmieni całkowicie Twoje spojrzenie na świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli współczesnej)
Tytuł oryginału: L'avenir de notre liberté
Jaka przyszłość czeka nas w świecie zmieniającym się pod dyktando szefów największych firm technologicznych, mających ogólnoświatowy zasięg i realne możliwości wpływania na wszystkie aspekty naszego życia społecznego i prywatnego? Czy eksperymenty z ludzkim genomem, sztucznym warunkowaniem pamięci, postęp technologiczny, wymuszający zmiany struktury rynku pracy i powiększający zastępy „zbędnych ludzi”, rozwój na polu energetyki, nanotechnologii i nade wszystko brzemię nierówności i podziałów, wynikających ze stopnia opanowania techniki nie każą zadać pytania o przyszłość naszej wolności? Autorzy – wybitni ekonomiści francuscy – sięgnęli po przykłady ze wszystkich najważniejszych dziedzin nauki, by w tyleż pasjonującym, co pouczającym eseju przedstawić najważniejsze zagrożenia płynące z hołdowania naiwnej wizji postępu, lekceważącej miejsce człowieka i jego przyrodzoną godność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Książka mówi o kształtowaniu się społeczeństwa informacyjnego i o skutach ubocznych tego procesu. Wzrost gospodarczy oraz technologie oszczędzające czas sprawiają, że mamy (o pradoksie) coraz mniej czasu i czujemy się coraz bardziej zagubieni. W erze informacyjnej brakuje nam czasu "płynącego powoli", stajemy się poddanymi "tyranii chwili" Dobrze, przystępnie napisane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 008 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.323 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wideo to dla nas zwykle krótkie, zarejestrowane telefonem filmy albo superprodukcje z ogromną ilością efektów specjalnych. Jeśli nigdy wcześniej nie próbowałeś stworzyć filmu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci to Twój pierwszy krok do świata wideo. Poznasz Adobe After Effects CC 2017 i dowiesz się, jak korzystać z warstw, czym są maski, do czego służą klatki kluczowe. Nauczysz się montować film z kilku innych, dodawać ścieżkę dźwiękową. Zobaczysz także, jak proste jest wykonywanie animacji oraz ich łączenie z filmem, a dodawanie takich efektów jak ogień to nie tylko domena wielkich wytwórni filmowych, ale coś, z czym bez problemu sobie poradzisz. Czołówka i napisy końcowe, ciekawe intro? Już niedługo nie będzie to dla Ciebie żadnym problemem! Jeśli chcesz zaprojektować reklamę, pokazać znajomym film z wakacji, zaskoczyć dziadków efektem specjalnym, Adobe After Effects na pewno Ci to umożliwi. Wystarczy tylko trochę cierpliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje / Dobra Literatura)
Tyt. oryg.: Digitale Demenz : Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen.
Życie bez komputera, smartfona czy internetu obecnie jest już niemożliwe. Dzieci i młodzież spędzają dziś w świecie cyfrowych mediów ponad dwa razy więcej czasu niż w szkole. Skutkami są zakłócenia rozwoju mowy, problemy z nauką i koncentracją, stres, depresja i narastająca gotowość do stosowania przemocy fizycznej. Cyfrowa demencja to określenie, którego przed kilku laty użyli południowokoreańscy lekarze do opisania symptomów chorobowych - zarówno psychicznych, jak i fizycznych - będących skutkiem niekontrolowanego korzystania z mediów cyfrowych. Renomowany niemiecki psychiatra i neurobiolog, Manfred Spitzer, daje w swojej książce szczegółowy wgląd w istotę i przyczyny tego zjawiska. Naukowiec z całą stanowczością wzywa rodziców do ograniczenia czasu poświęcanego przez dzieci na cyfrową rozrywkę, aby uchronić je przez popadnięciem w cyfrową demencję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 00 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje / Dobra Literatura)
Tytuł oryginału: Digitale Demenz : Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen.
Życie bez komputera, smartfona czy internetu obecnie jest już niemożliwe. Dzieci i młodzież spędzają dziś w świecie cyfrowych mediów ponad dwa razy więcej czasu niż w szkole. Skutkami są zakłócenia rozwoju mowy, problemy z nauką i koncentracją, stres, depresja i narastająca gotowość do stosowania przemocy fizycznej. Cyfrowa demencja to określenie, którego przed kilku laty użyli południowokoreańscy lekarze do opisania symptomów chorobowych - zarówno psychicznych, jak i fizycznych - będących skutkiem niekontrolowanego korzystania z mediów cyfrowych. Renomowany niemiecki psychiatra i neurobiolog, Manfred Spitzer, daje w swojej książce szczegółowy wgląd w istotę i przyczyny tego zjawiska. Naukowiec z całą stanowczością wzywa rodziców do ograniczenia czasu poświęcanego przez dzieci na cyfrową rozrywkę, aby uchronić je przez popadnięciem w cyfrową demencję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 00 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 008:002.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myśleć animacją / Mike Wellins ; [tłumaczenie Andrzej Wojnach]. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015. - 430 stron : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: podręcznik dla filmowców.
W ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tle Myśleć animacją Mike'a Wellinsa ukazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań, kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. To rzadkość w literaturze fachowej. Strukturami narracji zajmują się zazwyczaj podręczniki dla scenarzystów, a nie podręcznik animacji. Na tym właśnie polega niezwykła wręcz użyteczność tej książki, że nie stara się przekonać czytelnika, że opanowując jedynie technikę animacji nauczy się jednocześnie budowania atrakcyjnych historii. Książka napisana jest dla filmowców, animatorów, producentów, montażystów, reżyserów, twórców gier i każdego, kto ma za zadanie wizualnie opowiadać historie. Autor wyjaśnienia zasady i techniki na różnych przykładach filmowych, prowadząc animatorów na każdym etapie procesu produkcyjnego i uczy ich, jak tchnąć swoją historię i rozwijać emocjonalne połączenia w każdej części produkcji. Po przeczytaniu tej książki, animatorzy będą mieli wiedzę i umiejętności potrzebne do opowiadania własnych wizualnych opowieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrób projekt typo / Nigel French & Hugh D'Andrade ; przełożył Robert Oleś. - Wydanie pierwsze. - Kraków : d2d.pl, 2022. - 269 stron : ilustracje ; 26 cm.
Na okładce: Projekty typograficzne, króre rozwiną twoje umiejętności twórcze i urozmaicą portfolio.
Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, który chce wzbogacić swoje portfolio, czy też nowicjuszem z laptopem pełnym programów graficznych do opanowania, ta książka jest dla ciebie. Na przykładach kilkudziesięciu projektów autorzy przeprowadzą cię przez najdrobniejsze szczegóły projektowania książek, składu czasopism, produkcji plakatów oraz projektowania wszelkiego rodzaju druków. Książka Zrób projekt typo zawiera mnóstwo wskazówek i cennych informacji, które pomogą ci udoskonalić umiejętności projektowe, pogłębić wiedzę na temat krojów pisma i poznać historię projektowania graficznego. Każdy rozdział to wnikliwa analiza prawdziwych projektów aktywnych zawodowo projektantów. Znajdziesz tu projekt książki kucharskiej, typograficzny plakat koncertowy, animowany baner internetowy, infografikę, a nawet skromną wizytówkę. Autorzy dzielą się cennymi uwagami i trikami pozwalającymi zaoszczędzić czas, zdradzają swoje zawodowe sekrety – z nieodzowną dawką dowcipu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompozycja w sztuce cyfrowej : podstawy / Simeon Genew. - Wydanie pierwsze. - Kraków : d2d.pl, 2022. - 151, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Druk dwuszpaltowy.
Kompozycja w sztuce cyfrowej odsłania tajniki komponowania i kadrowania obrazu. Książka w przystępny sposób pokazuje jak na podstawie tradycyjnych wzorców stosowanych od wieków stworzyć nowoczesny, interesujący przekaz. To doskonała pozycja zarówno dla grafików projektujących dla branży gier komputerowych jak i dla każdego, kto pasjonuje się fotografią, komiksem czy nagrywaniem filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się 23-24 czerwca 2005 r. w Krakowie.
W ostatniej dekadzie jednym z tematów dominującym w dyskusji środowisk naukowych na całym świecie stał się problem formowania się i przemian nowego zjawiska określanego mianem globalnej wioski, społeczeństwa postmodernistycznego, sieciowego, cybernetycznego lub cywilizacją trzeciej fali. Terminem najczęściej stosowanym, nie tylko wśród naukowców, ale również w powszechnym dyskursie, stało się społeczeństwo informacyjne, w którym komputer, dostęp do sieci i informacji zaczynają odgrywać kluczową rolę w niemal każdej dziedzinie życia, determinując sposób komunikowania i kształtując nowy styl życia. Niniejsza monografia poświęcona jest refleksji nad fenomenem kształtowania się polskiego społeczeństwa informacyjnego oraz analizie zachodzących w nim zmian, ich różnorodnych aspektów, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Stanowi rezultat III ogólnopolskiej konferencji naukowej zorganizowanej przez Wydział Nauk Społecznych Stosowanych Akademii Górniczo-Hutniczej przy współudziale Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i Katedry Socjologii Akademii Ekonomicznej w Krakowie w związku z zakończeniem III etapu badań nad społeczeństwem informacyjnym prowadzonych w AGH od 1999 roku. W prezentowanym zbiorze artykułów znalazły się teksty poświęcone m.in.: roli technologii informatycznych w procesie edukacji i w gospodarce, zmianom na rynku pracy i w strukturze zawodowej, dylematom prawnym, rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego w dobie Internetu, wreszcie przemianom więzi społecznych oraz kwestiom etycznym związanym z użytkowaniem sieci. Różnorodność tematów oraz zaproponowanych kierunków badań - od opracowań ogólnych, przez bardziej szczegółowe po studia przypadku - sprawia, iż praca stanowi rodzaj kompendium, które w syntetyczny sposób prezentuje aktualny stan wiedzy polskich badaczy na temat społeczeństwa informacyjnego. Powinna zainteresować każdego, kto czuje się jego uczestnikiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne)
Internet potraktowany nie tylko jako medium komunikacji, ale przede wszystkim jako alternatywny środek społeczny, za pomocą którego znajduje ujście coraz więcej zarówno intelektualnej, jak też i emocjonalnej energii ludzkiej. Autor ukazał te zjawiska na przykładzie dwóch społeczności wirtualnych obecnych na forach: dla kulturystów oraz dla katolików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.2 (1 egz.)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 4. okł.
Idea codzienności w naukach społecznych Społeczne konteksty życia codziennego Emocje i rozrywki codzienności. Metodologia badań życia codziennego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.728(438)"1989/..." (1 egz.)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks na stronach 935-982.
Cent ans de cinéma! Toute la fabuleuse épopée du Septième Art, depuis les expériences des frères Lumières jusqu'aux effets spéciaux de Steven Spielberg. Riche de près de 3000 photos, "Chronique du cinéma" raconte la grande et la petite histoire des acteurs, des réalisateurs et des films. L'accès aux informations ne peut être plus facile. Chaque année est analysée de la même façon: un résumé des événements avec un tableau récapitulatif des prix décernés en France et à l'étranger, des articles illustrés consacrés aux sujets les plus importants et une double page composée d'illustrations qui raniment les meilleurs souvenirs. Livre de référence, "Chronique du cinéma" est l'histoire la plus vivante et la plus complète sur le premier siècle du cinéma.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dembowskiego 12 (W131)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32.019.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Książka może posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania: • czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom? • o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury? • jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji? Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania. Pozycja skierowana przede wszystkim do: • zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i informatyka; • pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi; • graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby. Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.7:004.4 (1 egz.)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej